Jeg har for tiden to Dodger, en 42-modell WC52 og en 44-mod. WC64

Dodge WC 51/52


WC 51 Weapon Carrier
I produksjon 1942-45, 123541 st. akselavstand 98", (2489 mm) 6 v elsystem, noen med 12v

WC 52 Weapon Carrier med vinsj
I produksjon 1942-45, 59114 st akselavstand 98", (2489 mm) 6 v elsystem, noen med 12v

Den største gruppen Wc-er var WC 51 og WC 52. Bilene er identiske, med forskjell i at WC 52 er utstyrt med vinsj. Nest etter GMC'en er vel dette "arbeidshesten" fremfor noen.
Den ble brukt til alt mulig, og bilene var beregnet på å kunne ta et lag på 8 - 10 mann, med deres utrustinger, så som våpen, ammunisjon, personlig utrustning, forsyninger osv
Ble det liten plass om bord i bilen, ble de ofte utstyrt med tilhengere, for å få med seg alt. Bilene ble også brukt til fordeling av ammunisjon o.l. fremme i "aktive" områder, da ofte med hengeren på slep, eller med en bensintankhenger.

Bilene ble også mye brukt til å transportere flygere til og fra flyene, og til buksering av selve flyene.
Siden bilene erstattet Command Car's mot slutten av krigen, ble mange WC 51 er og WC 52 er utstyrt med 12 volts elektrisk anlegg fra fabrikken, slik at de kunne ha radioutstyr montert.
WC 64 Ambulance Knockdown (KD)

WC 64
WC 64 Ambulance KD
I produksjon 1945, 3500 st akselavstand 121",
(3073 mm) 6 v elsystem
WC 64 er avløseren til WC 54. Bilene ble laget slik at påbygget bak kan legges ned for å lette transporten.
Fronten er lik som på de andre i WC-serien (minus WC 53 og WC 54).
Dette er for at det skulle bli flest mulig deler som skulle kunne gå om hverandre på alle bilene i WC-serien.

Dodge WC-64KD Ambulance